Vi är inte sånna som i slutet får varandra

2013-03-17 - 07:12:07
Lite mer än -10 grade, har redan hunnit fodra och hjälp Lisa att lasta Trinity som ska flytta till sin nya ryttare idag. Hon var inte alls sugen på att lämna frukosten för att gå in i en kall transport men med lite övertalning (läs havre) så kunde hon tänka sig det. När jag kom ut i Lisas stall och började foda var det något som inte riktigt stämde när jag kollade in i Pippis box. Svart hade hittat den bästa sovplatsen, på Pippis rygg, den lilla katten har gjort min dag mer än en gång! 
 
 
 
Igår var det om möjligt ännu kallare när jag gick ut för att morgonfoda, sen skulle jag skotta fram bilen som hde ett bra lager snö/is på sig. Kallt, kallt, kallt! Funderade mer än en gång varför jag överhuvudtaget gör det här! När jag och Jossan hade packat in Pella i transporten och åkt var det ganska taskigt väglag men det gick bra att köra iaf. När vi väl var framme på tävlingen kom jag på varför vi gör detta! Strålande sol och mycket bra sällskap, en lugn dag med mycket hästar och det var faktiskt varmt ute, bara någon minusgrad och plus i solen! Jossan och Pella gjorde två felfria rundor och när dom var klara åkte jag hem med Pella och Jossan var kvar och hjälpte Lisa. 
 
 
 
Till sist skulle jag och Evve rida Issa och MQ. Longeade Issa lite först, bara för att hon skulle rastas lite, bara för att jag inte är säker på att jag faktiskt skulle sitta kvar i hennes luftsprång! När jag satt upp skrittde vi först efter MQ, tur att vi har henne, en snäll och trygg häst som ger Issa allt lugn hon behöver! Efter att ha skrittat efter henne en stund provade vi även att skritta lite på egen hand och han var så duktig. Styrningen fungerar bra dock har vi lite prolem med att få stopp, hon ser ingen som helst anledning i att stå still och tycke dessutom att jag ska ge f*n i tyglarna, dom anser hon är hennes. Söta lilla ponny! Inser att vi kommer att få rida i ridhuset ett tag nu. Det är halt på vägarna och dä det ligger snö är det halt under, livsfarligt att ge sig ut även på en äldre häst. Synd för vill rida ut Issa mycket så hon behåller bra bjudning och tycker att det är kul att vara med.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!