Så nära får ingen gå

2013-03-13 - 19:25:00
Vart tog våren vägen? Med 20 cm snö på backen är det lagom motiverade att göra någonting över huvudtaget! Var helt säker på att våren var påväg nu, fastän det var kallt så trodde jag inte på att det skulle kommit såhär mycket snö!

Har iaf. motiverat mig själv till att rida Gåva och Issa. Gåva har vilat en vecka, skrittade henne på tur igår bara. Hon var lite tjorvig, ville inte ta stöd på högertyglen utan gick istället emot med bogen så jag knappt kom åt henne. Jobbade länge i skritt för att få loss högersidan, när hon kändes fin började jag trava, fick ta igenom samma sak där, dock var hon mycket finare än vad hon brukar vara när hon väl gav efter. Får mycket bättre stöd och har lite att jobba med och hon slappnar av. För att inte ha gjort någonting på en vecka var vi ganska nöjda där. Sen var det Issas tur, äntligen har hon fått egen utrustning! Hon blev jättefin i sitt gråa schabrak med matchande senskydd! Longerade henne en stund innan jag satt upp eftersom hon med har vilat en vecka hon med. Var inga problem med att sitta upp, hon tycker dock att det är lite konstigt att gå runt inne i ridhuset, trivs mycket bättre på tur! Skrittade bara några varv men helt klart godkänt! Imorgon vill vi ut på tur!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!