Hur dom än försöker ta oss ner på jorden

2013-03-24 - 17:43:00
När jag och Jossan morgonfodrade hittade vi Svart på hans favvo-sovplats (Pippis rygg)
 
Har skrattat så tårarna har runnit flera gånger idag, har helt klart de bästa kollegor man kan tänka sig! Nu sitter jag nöjd med en kopp te vid datorn medan Evve försöker städa sitt rum och packa inför sin ledighet nästa vecka. Det var högst motvilligt, tog nog en timme innan hon väl började. Vet ingen som har det så stökigt och avskyr att städa så mycket som hon! Vi har även blivit anklagade för att duscha för ofta! Nog för att vi har blivit anklagade för mycket med de senaste månaderna har vattnet varit relativt kallt så vi har inte duschat mer än nödvändigt och trots detta är det tydligen för ofta!
 
Evve och Felix ser lite bortkomna ut men Gåva och topsen är så söta! 
 
Började dagen med att rida Gåva, för omväxlings skull var hon fin att rida, fick en bra känsla redan från början. Lite tjorv med bettet men den mesta av tiden så hade jag ett bra stöd, både styrning och tempot fungerade bra. Hoppas att det inte vara var en engångsföreteelse för imorgon rider vi lektion för Ingela. Hoppas att det går bättre än sist! Efter lunch började jag med Issa, longerade lite och sen satt jag upp, fortfarande lite spänd i börja men hon blev trygg ganska snabbt. Skrittade först efter MQ och sen lite på egen hand, dock var hon bättre på det sist. Ska rida henne imorgon igen och se om det blir bättre.
 
Skenet bedrar!
 
Tog tag i någonting som jag försökt undvika ett bra tag nu, mitt uppdrag Lordi, han är en 5-årig hingst som ska göra bruksprov för att bli godkänd i sommar om allt går som det ska. Han är understimulerad, har sjukt mycket överskottsenergi, är utmanande och bråkig. Är en ganska bra uppgift att bara få honom från stallet till hagen. Jag red honom mycket i höstas men nu har han haft vintervila och inte kommit igång efter det, bara blivit värre och värre att hantera. Jag tog honom i bett och kedja till ridhuset, han var överallt, men tillslut var vi inne. Bytte till lina och började longera honom föst utan inspänning men Lisa tyckte att jag skulle ha inspänning så Evve fick hämta en åt mig. När den väl satt på gick det ganska bra. Han försökte vända/kasta sig bakåt någon gång men inte värre än så. När jag bytte varv blev det en liten diskussion men inte värre än att vi kunde jobba vidare snabbt.Jobbade övergångar skritt-trav tills han började bli trött, då tog jag in honom på mindre volt. Det tyckte han inte alls, bestämde sig för att kasta sig bakåt och sen fortsätta backa. Jag var på honom med pisken några gånger och fick honom framåt och efter några utfall så gav han med sig. När vi var klara gick vi tillbaka till stallet. Istället för att han var överallt så gick han snällt bredvid mig trots att en häst sprang i en av hagarna halvägs dit. Ska ta honom på marken imorgon igen och hoppas att det går lättare. Målet är att kunna sitta upp på tisdag.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!