Det kommer aldrig va över för mig

2013-03-14 - 18:14:47
 
Dagen böjade med -18 grader och morgonfordning, fint var det även om det var sjukt kallt! Tvingade med Evve ut på tur, hon red först på MQ och jag efter på Issa. Vi red inne i ganska tät skog, Evve och MQ var helt snötäckta medan jag kom efter på min C-ponny och bara fick lite snö på skorna av de låga buskarna. Hoppas att Evve kan tänka sig att rida på tur med mig och Issa igen trots att vi är lite taskiga;) Issa var iaf. duktig trots att vi provade att bli rädda för ?? och ta fart framåt. Fick stopp direkt och kunde fortsätta framåt på långa tyglar. Duktig ponny! 
 
 
Sen var det dags för hopptränign på Gåva, börjde inte alls bra, kändes som jag hade noll koll, kom inte ner i sadlen, hade noll styrning och fick inte stopp på henne effter hinder. Efter några språng, kortade av stigbyglar och kloka ord från Jossan tog jag nya tag och de sista sprången blev bra! Diekt efter hoppade jag Limbo, en av ridskolehästarna som är hemma för tillfället, han är jättesnäll och hoppar alltid. Var bra att hoppa någon rutinerad, var längesen jag gjorde det. Är ju nästa bara unghästar som vi rider. Kunde hoppa i galopp och fick jobba lite med min egen ridning vilket kändes bra att få göra. 
 
 
 
Postat av: Eve

Vi torkade fort och går gärna på tur igen ;) /Eve och MQ

2013-03-14 - 21:07:36
URL: http://evelinanystrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!