Den enda vägen uppåt

2013-03-26 - 16:50:45
Igår gick jag och Evve upp tidigt och red Issa och MQ innan frukost. Försökte rida lite mer på egen hand ist för att rida efter MQ, gick sådär till en början men bättre efter en stund, provade även trav på egen hand i båda varv vilket gick bättre än skritt. Duktig ponny! Igår kväll red jag lektion på Gåva, hoppträning med fokus på 5,5:a som dock blev ca.4,5 eftersom dom små djuren inte tar så stora steg. Hon var jätteduktig, hoppade med god bjudning och bra inställning. Hon är mycket lättare att rida på hinder än på marken. Nu ska hon få en veckas vila och jag ska ist. lägga mer fokus på Lordi.

Idag var andra gången jag gjorde någonting med Lordi sen innan jul. Började med att longera honom men eftersom han såg lugn och snäll ut redan från början så provade jag att sitta upp och det gick jättebra. Skrittade och travade några varv bara för att se att han skötte sig. Nu ska jag bara hitta en sadel som passar sen ska även han få en uppgift i livet.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!